۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز:

بانک‌ها به سختی پای کار توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌آیند

بانک‌ها به سختی پای کار توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌آیند

اهواز - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته ولی بانک‌ها به سختی پای کار توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر صفی خانی در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۸۸ شهر اهواز حدود ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی داشت که در سال ۱۴۰۱ آمار اسمی آن به یک هزار و ۹۵۵ دستگاه رسید، در واقع یک هزار و ۷۰۰ تاکسی اسقاط نقدی شده بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه یک راننده تاکسی برای اینکه بتواند خودروی اسقاطی خود را به تاکسی صفر تبدیل کند نیاز به تسهیلات قرض الحسنه از سوی نهادهای حاکمیتی دارد، تصریح کرد: در تمام شهرهای کشور برای نوسازی ناوگان تسهیلات قرض الحسنه به راننده‌های تاکسی پرداخت می‌شد تا چرخه نوسازی متوقف نشود، در حالی که در ۱۴ سال اخیر تعداد کثیری از تاکسی‌های اهواز اسقاط نقدی شدند.

وی با اعلام اینکه با آمد و رفت یک مدیر نباید ریل گذاری سازمان را از مسیر خارج شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه واگذاری تاکسی‌هایی که برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود نقدی است و از سوی دولت وامی پرداخت نمی‌شود لذا مدیریت هر شهر یا استان باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد که شهرداری اهواز در برنامه پنج ساله دوم، سپرده گذاری بانک برای پرداخت تسهیلات به رانندگان را در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد کشور و سازمان حمل و نقل درون شهری کشور در خصوص توسعه ناوگان گفت: این اقدام در راستای اعطای تسهیلات به مددجویان برای اشتغال جدید و نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت که کمیته امداد خوزستان نیز با نگاهی درست در این مسیر گام برداشت.

صفی خانی اضافه کرد: در جلسه‌ای که سال ۱۴۰۱ با مدیرکل کمیته امداد خوزستان برگزار شد وی برای اینکه افراد جدیدی به جامعه بیکاران اضافه نشود در راستای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی اقدام کرد به گونه‌ای که در ۲ سال اخیر ۹۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر حدود ۲۵ میلیارد تومان اعطا کرده است.

به گفته وی، اهواز تنها شهر کشور است که این اتفاق در آن رقم خورده و بالاترین میزان وام را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه ۱۰۰ فقره وام ۳۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دیگر با بازپرداخت هفت ساله از طریق کمیته امداد را مهیا کرده ایم که در حال انجام روند کار است، تصریح کرد: وام‌های مذکور به فرادی که دهک آنها بین ۱ تا ۵ باشد و همچنین بازنشسته و مستمر بگیر نباشند نیز پرداخت می‌شود.

صفی خانی به همکاری با سازمان بهزیستی در خصوص نوسازی ناوگان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: در قالب این همکاری، رانندگانی که قصد اسقاط خودروی فرسوده خود را داشتند به مددجویانی که جویای کار بودند معرفی کردیم و بین آنها معامله‌ای صورت گرفت که بر این اساس نه تنها از اسقاط نقدی خودرو جلوگیری به عمل آمد بلکه ۱۲ نفر از مددجویان بهزیستی برای اولین بار صاحب تاکسی صفر شدند. همچنین سازمان بهزیستی یک ماه گذشته ۱۲ نفر دیگر را به ما معرفی کرده که در حال طی مراحل کار هستند.

وی افزود: با بنیاد شهید نیز همین روند کار را پیش گرفته‌ایم اما تاکنون تنها ۲ نفر تحت پوشش بنیاد صاحب تاکسی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در شورای شهر این موضوع به تصویب رسانده شد که به ۱۵۰ راننده تاکسی اهواز تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی پرداخت شود و مقرر شد اگر بانکی پرداخت این وام‌ها با سود ۲۳ درصد را بپذیرد آنگاه شهرداری نیز ۱۹ درصد آن را تقبل کند و رانندگان تنها ۴ درصد سود پرداخت داشته باشند.

صفی خانی با بیان اینکه در خوزستان بانک‌ها به سختی پای کار می‌آیند، تصریح کرد: شهردار اهواز ۲ ماه گذشته از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشور دستوری برای یکی از بانک ها گرفت تا یک هزار فقره وام ۳۰۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اهواز پرداخت شود اما به رغم پیگیری‌های مکرر هنوز از بانک استان تسهیلاتی دریافت نشده لذا با توجه به دستور مقام وزارت درخواست داریم همکاری لازم صورت گیرد.

کد خبر 6240160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha